fredag 27. november 2015

Skumring eller morgendis

Skumring eller morgendis

Rask levering og maks rabatt! Jeg har fargen morgendis , sånn umiddelbart var jeg litt nervøs for jeg hadde ikke fått sett fargen med skikkelig lys i rommet (ventet på elektriker) var redd for at den var litt død og trist. Men med godt lys er jeg veldig godt fornøyd. Jeg husker ikke glansgrad eller type maling jeg brukte.


Skumring eller morgendis

De oppleves som klare og rene, men det er viktig å notere seg at disse fargene. Hvitfargen vi har valgt er bomull. Vi startet med lysgrå fargen skumring , men denne ble for lys (så ikke forskjell på bomull og skumring ), så vi gikk over til morgendis som skal være ett hakk mørkere.


Det har nok blitt litt mørkere, men ser også fryktelig lilla ut. Kjøkkenet er i fargen blyerts (mørk grå) med lys benkeplate. Panel i taket, samt vinduer er i bomull.


Lys eikeparkett på gulv. Hvilken farge vil du anbefale på veggen. Har tenkt på skumring eller morgendis. Fargen kan oppleves ulikt på skjerm og vegg. Vanntynnet, løsemiddelfri interiørmaling.


Jeg har morgendis på en vegg i stua, kvm, og der gir den ikke noe påtagelig blåskjær. Men farger er som allerede skrevet over her ikke særlig selvstendige, de tar i veldig stor grad opp i seg og påvirkes av omkringliggende farger. Vi har også Skumring fra Jotun.


Skumring eller morgendis

Og det er nok av den enkle grunnen at vi har spisestuestoler med blålig stoff. Kalkgrå og Sober er uslåelig i kombinasjon. I enkelte belysninger kan disse nesten få et blålilla preg over seg. Felles for disse fargene er at uttykket er rent og noe kjølig. Har en kald grå farge på sofaen som skal stå intill kontrastveggen.


Vurderer å male trappeoppgangen i skumring eller morgendis slik at det henger sammen med resten i stuen. Morgendis – en lys nøytral grå tone. This Pin was discovered by Ami Béus. Discover (and save!) your own Pins on Pinterest.


Skumring eller morgendis

Jeg bommet på mengde maling og har liter ferdigblandet og uåpnet jotun skumring veggmaling. Har prvd skumring og morgendis men de blir lilla. Du velger farge på veggene med stor omsorg. Du prøvemaler ruter og sover på saken. Sofaen og gardinene trenger også å oppdateres og kanskje blir det noen nye puter også.


Du leter på Finn, auksjonsnettsteder og løper rundt i butikker. Har to uåpnede 3-liters malingsspann med morgendis farge fra Jotun. Selges fordi vi valgte en annen farge. Veggen ser litt lilla ut på bildet, men ikkje i virkeligheten. Slike gylne hvitfarger vil virke gule når de er kombinert med kjølige nøytrale gråfarger.


Jeg ser at du tenker på mange av de fargene vi brukte, og de er helt nydelige, så uansett hva du gikk for så regner jeg med at det blir fint! Det er så fine farger sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg